Development Of Digital Storybooks To Instill Empathetic Characters In Early Childhood In Ra Al-Kariim, Cirebon District
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Arik, G. K. (2024). Predictors of Media Emotion Regulation and Its Consequences for Children’s Socioemotional Development. Psikiyatride Guncel Yaklasimlar - Current Approaches in Psychiatry, 16(3), 569–584. https://doi.org/10.18863/pgy.1368538
Busyaeri, A., & Muharom, M. (2016). Pengaruh Sikap Guru Terhadap Pengembangan Karakter (Peduli Sosial) Siswa Di Mi Madinatunnajah Kota Cirebon. Al Ibtida: Jurnal Pendidikan Guru MI, 2(1), 1–17. https://doi.org/10.24235/al.ibtida.snj.v2i1.177
Hasan, M. M. D. H. K. T. (2021). Media Pembelajaran. Tahta Media Group.
Iis, N. (2012). Pengembangan Empati Anak Usia Dini Melalui Mendongeng Di Taman Kanak-Kanak Asyiyah Pariaman. Jurnal Ilmiah Pesona Paud, 1(4), 1–11. Diambil dari http://ejournal.unp.ac.id/index.php/paud/article/view/1667
Jannati, Z., & Hamandia, M. R. (2021). Persepsi Mahasiswa Tentang Urgensi Empati Dalam Berkomunikasi Di Era 5.0. Jurnal Komunikasi Islam dan Kehumasan (JKPI), 5(2), 59–72. https://doi.org/10.19109/jkpi.v5i2.10981
Khadijah. (2015). Media Pembelajaran Anak Usia Dini. Perdana Publishing.
Muhtadi, A. (2014). Pengembangan Empati Anak Sebagai Dasar Pendidikan Moral, 1–15.
Nastiti, D. (2022). Implementasi Karakter Disiplin Pada Anak Usia Dini Guna Mengurangi Perundungan Pada Anak. Jurnal Pajar (Pendidikan dan Pengajaran), 6(4), 1083. https://doi.org/10.33578/pjr.v6i4.8629
Priska, V. H. (2020). Pentingnya Menanamkan Karakter Sejak Dini. EduPsyCouns: Journal of Education, Psychology, 2(1), 193–201. Diambil dari https://ummaspul.e-journal.id/Edupsycouns/article/view/433.
Purwanto, A., & Maimunah, R. (2022). AWLADY: Jurnal Pendidikan Anak Evaluasi Implementasi Pendidikan Karakter Pada Anak Usia Dini di Masa Pandemi Covid-19 ANIM PURWANTO. AWLADY : Jurnal Pendidikan Anak, 8(2), 2528–7427. Diambil dari www.syekhnurjati.ac.id/jurnal/index.php/awlady
Ridwan, M. (2023). Pengembangan Materi Pembelajaran Biografi Tokoh Pendidikan Berbasis Articulate Strolyline Untuk Pemelajaran Bahasa Lampung Siswa Kelas 7 SMP Kabupaten Pringsewu.
Rizkiyah, P., & Ningrum, M. A. (2022). Pengembangan Buku Cerita Bergambar Berbasis Digital Untuk Meningkatkan Kecakapan Literasi Digital Anak Usia Dini. Indonesian Journal of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini, 4(1), 115. https://doi.org/10.35473/ijec.v4i1.1230
Sari, L. D. K., & Wardani, K. W. (2021). Pengembangan Buku Cerita Bergambar Digital untuk Meningkatkan Karakter Tanggung Jawab Siswa di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(4), 1968–1977. https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1138
Sutanti, T. (2017). Bimbingan Klasikal Dengan Teknik Simbolik Model Sebagai Alternatif Solusi Untutkt Meningkatkan Empati Pada Anak Usia Dini. Prosiding Seminar Bimbingan dan Konseling, 1(1), 369–380.
Syavira, N. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Powerpoint Interaktif Materi Sistem Pencernaan Manusia Untuk Siswa Kelas V Sd. OPTIKA: Jurnal Pendidikan Fisika, 5(1), 84–93. https://doi.org/10.37478/optika.v5i1.1039
Ufairah, N. (2018). Bullying Pada Anak Usia Dini. Motoric, 1(1), 8. Diambil dari https://jurnal.narotama.ac.id/index.php/paudmotoric/article/view/550
Refbacks
- There are currently no refbacks.