Analisis Respon Siswa Terhadap Model Pembelajaran Two Stay Two Stray Pada Materi Sistem Gerak Manusia

Salma Raudya Rachma

Abstract


Two Stay Two Stray is cooperative learning model that learning is carried out in groups by involving all students to help and collaborating with each other so that they can improve communication and social skills, as well as student confidence. This study aims to describe student’s responses to Two Stay Two Stray model on human motion system materials. The respondents in this study were 30 students of class XI Science of Muhammadiyah Singaparna High School. Data collected is the result of distributing questionnaires to students after participating in a series of learning activities. The results of the study showed that the student’s response to Two Stay Two Stray learning model resulted in an average percentage of 76.3% with good criteria.

Keyword : Student respond, Two Stay Two Stray, Human motion system

 

 


Full Text:

PDF

References


Dalimunthe, R. R., Harahap, R. D., & Harahap, D. A. (2021). Analisis Minat Belajar Siswa Sekolah Dasar Terhadap Mata Pelajaran IPA Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Basicedu, 5(3), 1341–1348. Diunduh dari https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/888/pdf

Dwi Suryo Nugroho, B., & Suwito, D. (2016). Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Two Stay Two Stray Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Teknologi Mekanik Kelas X Teknik Pemesinan SMK Negeri 3 Surabaya. JPTM, Vol 05 (02). Diunduh dari https://www.neliti.com/id/publications/250510/penerapan-model-pembelajaran- kooperatif-tipe-two-stay-two-stray-untuk-meningkatk

Kamal, S. M. (2021). Stimulus Guru Dan Respon Siswa Dalam Pembelajaran Bahasa Arab

Kelas VII SMP Daru Ulil Albab Tegal 2020/2021. Jurnal Bashrah,Vol. 01(2): 129-

Diunduh dari https://journal.stitpemalang.ac.id/index.php/bashrah/article/view/321/246

Kurniawan, D., Hidir, A. (2022). Respon Orang tua Terhadap Sistem Daring (Dalam Jaringan) Di SD Muhammadiyah IV Pekanbaru. JISOS : Jurnal Ilmu Sosial: Vol.1 (Issue No.7): 355-539. Diunduh dari http://bajangjournal.com/index.php/JISOS

Laelasari, I. (2021). Analysis of the Implementation of Technology-based Outdoor Learning Model in Science Subject (Plant Diversity) Analisis Penerapan Strategi Pembelajaran Daring Dengan Model Outdoor Learning Berbasis Teknologi Pada Pembelajaran IPA (Keragaman Tumbuhan). Elementary, 7(1), 14–25.

Laelasari, I., & Lubab, H. (2022). Cukupkah Pembelajaran Biologi Menumbuhkan Pengetahuan dan Sikap Peduli Kesehatan Reproduksi Remaja? Jurnal Pembelajaran Biologi: Kajian Biologi Dan Pembelajarannya, 9(2), 84–91.

Nuryyati, R. (2023) Metode Pembelajaran Two Stay Two Stray Untuk Meningkatkan Pemahaman Unsur Intrinsik Cerpen Pada Siswa SMP Negerei 1 Cangkringan. Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia, Vol 11 (2) : 30-37. Diunduh dari https://jurnal.unissula.ac.id/index.php/jpbsi/article/view/33942

Oemar Hamalik. (2010). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Bumi Aksara

Rahman, S. (2021). Pentingnya Motivasi Belajar Dalam Meningkatkan Hasil Belajar.

Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Dasar (p. 289-302). Diunduh dari https://ejurnal.pps.ung.ac.id/index.php/PSNPD/article/view/1076

Salsabilah, C. I., & Hajar, I. (2023). Analisis Respon Siswa Pada Pembelajaran Biologi Kelas X SMA Negeri 3 Siak Hulu. Bhinneka : Jurnal Bintang Pendidikan dan Bahasa, Vol 2,(2) :158-165. Diunduh dari https://pbsi- upr.id/index.php/Bhinneka/article/view/724


Refbacks

  • There are currently no refbacks.